Informationsbrev från Telenor
Här kommer nu ett informationsbrev ifrån Telenor om hur installationen kommer att gå till, samma informationsbrev har delats ut i varje medlems brevlåda.
Klicka här för informationsbrevet
________________________________________________________________________________________________________________
Nedan följer ett par frågor och svar angående bytet
- Hur vet man om man har KOAX till LAN eller LAN till LAN?
Se länk till hemsidan, där finns bilder och info som visar olika exempel på uttag
Bredband, telefoni & tv – Brf Nordostpassagen
- Som jag förstår det så kan man när man fått router och TV hub koppla in dessa till Tele 2. Stämmer det? Om ja, är det en fördel att göra det jämfört med att vänta?
Fastställ först vilken typ av uppkoppling ni har, se länk Bredband, telefoni & tv – Brf Nordostpassagen Därefter gå till sektionen med din typ av uppkoppling Koax eller Lan.
Följ instruktionerna. Fördelen att koppla upp sig tidigare är att man kan koppla upp innan 1 juli och se att utrustningen fungerar. Skulle något strula 1 juli, då är risken att man är utan bredband till det är åtgärdat.
- Det står att man måste vara hemma 1 juli. Vi är bortresta då. Hur gör man då? Kan man installera och få support av Telenor vid ett senare tillfälle?
Ja, man kan installera efter och innan. Se information som finns på vår hemsida Bredband, telefoni & tv – Brf Nordostpassagen
- Utifall man skulle vara hemma 1 juli, kan man göra installationen efter arbetstid och ändå ha tillgång till support? Annars måste man ju ta ledigt från jobbet. Och man lär ju inte ha något bredband tills allt funkar. Kan tänka mig att Telenor blir nerringda 1 juli så det är ju inte säkert att man får hjälp den dagen om man skulle behöva.
Man kan installera efter och innan 1 juli. Se information som finns på vår hemsida Bredband, telefoni & tv – Brf Nordostpassagen
________________________________________________________________________________________________________________
Till er medlemmar som i tidigare undersökning svarat att ni inte vet eller inte har fiber LAN, ni kommer senast den 17/5 bli kontaktade av föreningen via telefon eller dörrknackning för att få hjälp med detta.
Styrelsen Brf Nordostpassagen